Längtar till fredag redan på måndagen! ;)

Jobbat idag, och allt gick enligt planerna! Håller på att så smått starta upp nästa projekt inom TEACCH men jag känner mig riktigt stressad.
Slutar jobba den 1/10 och vi har inte APT förrens den 2/9... detta ger mig alltså mindre än en månad att få igång det som är planerat. :/
Jag hoppas att den som tar över efter mig brinner lika mycket för TEACCH och AKK! :)

Jag har redan börjat längta till fredag. Då är det planerat myskväll med C = tacos och film :) <3
Jag har redan valt min film; 2a delen i Twilightserien. :)

Tacosen ser jag riktigt mycket fram emot - Jag ÄLSKAR tacos! Köpte hem lite "riktigt" tacokrydda idag utan socker och tillsatser. 

Nachochipsen går ju dock bort! Om man vill ha något krispigt kan man göra chips av ost. Jättegott att krydda med cayenne. Är man lat kan man göra wraps av sallads- eller vitkålsblad. Själv föredrar jag vitkålen eftersom den är lite stark i sig självt på något sätt. :)

T.ex Santa Marias tacosåser är i mitt tycke riktigt goda, men jag tänkte göra en egen till helgen:

1/2 gul lök
1 burk krossade tomater
1 tsk chilipulver

1 tsk vitvinsvinäger
1/2 tsk örtsalt
1 nypa salt

1 tsk hackad inlagd jalapeño

  1. Hacka löken och fräs i en tjockbottnad kastrull och häll sedan på tomaterna.
  2. Tilsätt vitvinsvinäger, chilipulver och örtsalt och låt såsen koka ihop till en fast konsistens.
  3. Smaka eventuellt av med salt och finhackad inlagd jalapeño.


Ouff, vad hungrig jag blev nu efter allt taco-prat! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0