Mer majonnäs åt folket!

Att börja med LCHF är nog det bästa beslut jag tagit. Känns som om jag testat det mesta innan? Förvisso har det ju oftast slutat i självsvält (hela den där biten med att leva på ett visst antal kalorier. Ständigt räkna, räkna, räkna) Idag skulle jag inte börja med en pulverdiet ens om jag fick betalt!!!

Bara känslan att få vara MÄTT!!! Helt otroligt! Förut när jag åt (en vad jag trodde nyttig) kost innehållande låg-kolhydrat och låg-fett så höll jag mig knappt mätt 1 timme efter ett stort mål mat. I slutet innan övergången åt jag 2 portioner havregrynsgröt med mjölk (skäms lite över att erkänna att jag använde minimjökl :/ ) innan jag gick till jobbet på morgonen och vid 9.30 när jag slutade var jag tjutfärdig av hunger!! 3,5 timma senare?!

Jag gick ner 5 kg i rasande fart i början, utan att göra ett skit! Nu står jag visserligen rätt still, men jag antar att jag måste förlika mig med tanken att min kropp tycker jag har en bra kroppsform nu, även om inte jag gör det. :P
184 cm och 66 kg? Värre kunde det väl vara?
En annan vinst är att jag är mer uthållig på gymmet nu. Min förra kost gjorde mig helt färdig efter 1 timma på gymmet och jag var helt skakig i flera timmar efteråt. Nu känns det som om jag kan träna hur länge som helst, och det är oftast tidsbrist som gör att jag måste sluta :P

Och vilken god mat man får äta!! Detta har resulterat i att jag tycker det är grymt kul att laga mat, eftersom allting blir så himla gott! :D Idag tänkte jag svänga ihop en kycklinggratäng innan jobbet. Gratänger är himla bra. :)

Just det ja... tvättstugan!! :O

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Härlig känsla!

Ja, jag har förstått att du har hittat rätt...du är ju en hejare på att laga mat. Skulle vilja provsmaka brödet innan jag ger mig på att baka det.. ;)

2010-08-31 @ 10:44:52
Postat av: Mammi

Det går åt rätt håll även för din far....han är stenhård på den kosten.

Kramgrattis! =)

2010-08-31 @ 11:48:38
Postat av: Bror

Jag gick ner 1.4 kilo på två veckor, och ändå fuskade jag som attan på jobbet. :/

2010-08-31 @ 21:04:20
URL: http://sites.google.com/site/depsweb/home
Postat av: Mammi

Jag har gått ner 2 kg. sen sist...när det nu va!

/ Hoppas det är fler som kan fylla på här. =) /

2010-09-01 @ 16:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0