Om att välja...

Imorse kände jag det gamla vanliga "Fy fan för att jobba när det är så fint väder", men eftersom vi just haft värderings-tjofräs på jobbet så tänkte jag testa det konceptet som de sålde. Att välja. Istället för att sucka och stånka över jobbet så valde jag istället en helt annan väg - Att istället tänka "Vad skönt att det är fint väder idag, och att jag i och med mitt jobb har så mycket tid till att spendera utomhus". Och vet ni vad? Det hjälpte faktiskt.

Dagen idag har varit himla fin faktiskt. Det började med en liten diskussion med en av brukarna men det löste sig fint. Gäller bara att vara konsekvent. Vi har verkligen tagit till vara på dagen känner jag, och känslan av att ha gjort ett bra jobb är inte fy skam, den! Skapligt trött är jag åxå, så att sova blir nog inget problem det heller. 
Till och med lite färg har jag fått idag! Fantastiskt! ;)

Imorrn ska jag träffa E och hennes ca 3 veckor gamla bebis! Ska bli roligt!! :D
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det är sant ...man har alltid ett val. Man kan välja att bli irriterad eller så kan man välja att vara finurlig och hitta en annan utväg till det tråkiga...då känns det genast bättre. Funkar alltid.

Men minnet är kort...och man glömmer att välja det lättaste i bland...och ödslar en massa energi på att bli stressad eller förbannad. Ha..ha...jag har minne som en mygga ;))

2010-06-28 @ 10:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0