Men herregud...


Trött som ett fån. Går jag och lägger mig? Näh... Har nån konstig spärr som hindrar mig från att gå och sova. :P

Imorrn ska jag söka 2 jobb. Ett som jag inte vet om jag vill jobba med och ett som faktiskt efterfrågar den utbildning jag har. 

Jobb 1 är inom äldreomsorgen. Jag vet inte om jag vill jobba med det. Vill jag? Är det kul? Helst vill jag bara ha lugn och ro. Helst vill jag ha sjukt mycket pengar genom att inte göra ett skit. Helst vill jag ha god hälsa och en stabil skalle. Helst vill jag leva utan trubbel i paradiset... Ja, du förstår... Jag tycks ha kommit bort från vad jag verkligen vill göra. Jag har ingen aning längre. Svammel, svammel. Jag ska iaf ringa och kolla. Nära ligger place't åxå. Alltid plus. Gym har de åxå. 

Jobb 2 är som behandlingassistent. Nackdelen är att det är natt, vilket jag just konstaterat att jag inte fixar. Men jag ska söka iaf. Det där förbannade körkortet erfodras åxå, men den har jag slunkit förbi förr. 

Jobb 3 har jag inte hört nånting om, sen senast. Slutat hoppas en smula. Var ju liiite för bra för att vara sant, eller? Nåväl... Nån gång innan jag fyller 65 hoppas jag ha hittat ett jobb jag trivs med. Och har jag inte gjort det till dess så slipper jag ju jaga mer. Win - win! :)

Godnatt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0