Back on track...

Back on track, iaf någorlunda. 

Jag har aldrig varit speciellt politiskt intresserad, har bara röstat 1 gång innan detta val (låter värre än vad det är egentligen, eftersom jag bara "missat" 1 val) och är i grund och boten en högst oengagerad människa. Nånstans har jag alltid tyckt att det räcker att hålla koll på mitt eget liv, knappt man klarar ut det ibland, känns det som...

Men nu blir jag f*n lite irriterad alltså. Personligen gillar jag inte tanken på SD i riksdagen. (Inte KD heller för den delen) Om jag inte misstar mig har vi precis haft ett riksdagsval? Enligt Wikipedia betyder detta:

"Riksdagsval i Sverige är de allmänna val till Sveriges riksdag som hålls i Sverige, där alla svenska medborgare som någon gång har varit folkbokförd i Sverige och är över 18 år får vara med och välja riksdagens ledamöter."

Läs det igen. Och igen. Sådär, ja. Svenska folket har valt. Därmed också att SD ska få sin plats. (Notera nu noga att jag INTE förespråkar SD på något sätt!!) Det jag menar är
att det för f*n ska vara lika för lika! Tänk om sossarna eller moddisarna fått utstå samma granskning, ifrågasättnade eller "kupper", vilket jädra liv det skulle bli!!?

Vill man inte ha ett valresultat så ska man väl inte heller hålla val? Då slipper man ju "problemet med att folk tycker olika". Jag förespråkar diktatur! Helt klart. ;)

Äh... skit samma. 50% förstår säkert vad jag försöker svammla fram här. Resterande 50% blir arga och upprörda. Jag "skyddar" mig med att jag aldrig haft talets (skriftens) gåva. :P Jag menar inget illa, menar bara att... äh... ni vet... :P



Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, jag håller fullständigt med. Jäkla sandlåda det är vad det är!! Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus...det är ju bättre att de focuserar på deras egen politik istället för att tala om för folket vad de ska rösta på eller inte.....Jag tror att det är många som har röstat bara för "att"...(nu har jag eldat upp mig ...ha...ha)



Väljarna har ju valt in dem...då kan man väl inte som "vuxna" människor säga; ..nä..jag vill inte leka med dig för du tycker inte som jag...jäkla nötter...nu är de ju där och då får de väl se till att göra något bra av det...om det nu går. Vad ska de yngre tro...det är ju mobbing på hög nivå. (där med inte sagt att jag vet något alls om SD)..men som sagt folket har ju röstat in dem. Det ska bli spännande o se hur detta avlöper.

Det här blev ju lite längre än vad jag hade tänkt från början.

2010-09-21 @ 23:17:52
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Mammi

Ja det var bra ord, Anneli å även av Ia´n...kunde inte skiva det bättre själv så jag instämmer med föregående skriverskor....sandlådegojja på hög nivå!!

Fram till onsdagskvällen ska de resterande rösterna räknas ihop, å sen får vi se vad det blir efter det.

Godnatt, å nu är det dags för sängen här. =)

2010-09-22 @ 01:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0