Naiv eller optimistisk?


Här sitter jag då igen, med en massiv "kolhydratsbaksmälla" precis som så många måndagar förr. Jag sticker inte under stol med att det slinker ner en och annan alkoholbaserad dryck under lediga helger, och med den/dessa även en del kolhydrats-stinn föda! Sen mår jag som jag förtjänar i några dagar... Kolhydratsbaksmällan medför (bland annat) alltid att jag inte kan sova. Hur irriterande som helst (Men kanske bra när jag ska börja jobba natt, hihi... nä, skämt å sido)

Såg i skyltfönstret på apoteket häromdagen en produkt som heter Glucosanol (länk) och tänkte att det ju vore kanon de gånger man t.ex. vill ta sig ett glas eller två men slippa alla de där dumma extra kolhydraterna (Öl eller vin är alldeles för gott för att avstå, även om man lever strikt LCHF annars!) eller andra gånger som det är "svårt" att avstyra kolhydraterna. Jag har genom åren testat nästan allt gällande viktminsknings-genvägar, och såklart betalat dyra pengar för nått som inte ger någon effekt alls. Grundlurad alltså - Men jag erkänner det iaf. ;)

Kollat runt på nätet på forum och liknande gällande Glucosanol och det ser ut som 50/50 gällande preparatets faktiska egenskaper, så jag drar slutsatsen att det är jädrigt individuellt om de fungerar eller ej? På flera ställen fanns samma tanke som jag har, att använda vid "nödfall" när man lever under LCHF, GI eller liknande lågkolhydratskost...

Och ja, som de flesta säkert gissat så har jag klickat hem ett paket... Why not? Testa går ju alltid? De där gångerna kolisarna är svåra att finta bort. Frågan lyder alltså: Är jag optimistiskt lagd eller bara naiv? ;)


Kommentarer
Postat av: Mammi

Ja det är ju alltid bra att testa....för då finner du ett svar. Lycka till! =)

2010-09-28 @ 12:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0